Jak správně držet jednodenní půst a jeho účinky na hubnutí

Půsty jsou známé dlouhá staletí. V poslední době se opět dostávají do popředí. Co se s naším tělem stane, pokud budeme 24 hodin pít pouze pramenitou vodu?

Jednodenní – půst co pít

Voda je základem zdravého života. Je nejlepší a nedá se nahradit za sladké limonády, šťávy nebo džusy. Pokud jste se rozhodli strávit den bez jídla, naučte se rychle postit 1 den v týdnu. Voda pomáhá snášet hlad a snižuje intoxikaci. Pokud se ptáte, co jednodenní půst a káva, měli byste ji zcela vynechat, jinak se jedná spíše o hladovění. Spojit můžete i jednodenní půst a úplněk. V období novu a úplňku je dobré věnovat tělu více pozornosti a dopřát mu potřebnou regeneraci a očistu.

Než začnete s půstem

  • 3 dny před začátkem jezte více rostlinných potravin
  • omezte nebo zcela vynechejte maso, ryby a alkohol
  • 1 den před půstem jezte pouze zeleninu a ovoce a pijte vodu
  • začněte večer před volným dnem, abyste předešli denní slabosti
  • nepijte šťávy nebo čaje, ale jen neperlivou vodu, jinak půjde o hladovou dietu
  • pokud během procesu pocítíte bolest hlavy, přidejte si do vody citronovou šťávu nebo lžíci medu

Má smysl jednodenní půst?

Jednodenní půst jednou týdně má určitě smysl. Pročistíte a detoxikujete tělo a zrychlíte metabolismus. Jednodenní půst jednou týdně pomůže našemu tělu lépe spalovat kalorie a tuky, hlavně viscerální tuky, které nemůžete jinak zhubnout. Proto si klidně dopřejte jednodenní půst každý týden. Určitě vám pomůže shodit kila. Půst o vodě je vynikající pro ty, kdo trpí kožními problémy nebo astmatem. K pocitu odlehčení přispěje i přerušovaný půst v různém režimu.

Kolik vody?

Voda by měla být běžnou součástí dne, v horkých dnech a při sportu o to více. Pijte alespoň 2 litry vody. Pravidelný, třeba jen jednodenní půst jednou za čas tělu pomůže a vyčistí jej. Při jednodenním půstu byste měli přestat úplně jíst. Skutečný půst je ten, kdy pijeme pouze destilovanou vodu, která je zbavena všech vitamínů a minerálů. Pak gastrointestinální trakt zcela vypne a odpočine si. Vodní půst je proto mnohem efektivnější a organismus veškerou energii, kterou nemusí používat k trávení, využije na svou regeneraci.

Jak správně držet jednodenní půst

Tento půst je nejrychlejším způsobem rekonvalescence organismu, ale je mnohem náročnější fyzicky i psychicky. Půst o vodě by neměl být hlavním nástrojem k váhové redukci. Pokud se ale rozhodnete tělo důkladně pročistit, pak byste měli vypít alespoň 2 až 3 litry vody za den. Je to velmi individuální a závisí to i na barvě moči. Ta by měla být na konci dne čirá. Jestliže máte silné detoxikační symptomy, je třeba vypít vody více. Pokud se jedná o pravidelnou očistu těla a netrpíte žádným vážnějším onemocněním, stačí jednodenní půst 1x týdně nebo i měsíčně.

Postupně zvyšování

Pokud se rozhodneme půst držet jednou týdně a pravidelně, tedy 4x do měsíce, je doporučeno následující měsíc držet 2 dvoudenní půsty. Postupně pak můžete postící se dny zvyšovat, až se třeba dostanete na 7 dní a více. To je ale pro silné jedince a je třeba upravit i denní režim. Při běžném provozu to nelze.

Pozor na symptomy

Protože je půst jen o vodě mnohem silnější a detoxikační procesy jsou mnohem intenzivnější, může se vám stát, že budete trpět bolestmi hlavy, chladem, nevolností, malátností, bolestí kloubů, zad, svalů, objeví se akné nebo vyrážky na kůži apod. Symptomy jsou velmi individuální a nepříjemné projevy jsou zcela běžné, stejně jako při každém léčebném procesu. Stolice se na vodním půstu většinou zcela zastaví, a to klidně až na 3 až 5 dní. Návrat k pevné stravě by měl být pomalý a pozvolný. Nejlepší je začít tekutou či raw stravou. Dodržujte pravidlo, že doba, po kterou se postíme, se má rovnat době postupného návrat k normální stravě.

Napsat komentář