Jak zhubnout posledních pár kilo? Nebude to lehké.

Na začátku se vždy hubne snadněji a rychleji, ale poslední kilogramy bývají na hubnutí asi nejtěžší. Máme pro vás pár osvědčených triků, jak se jich zbavit. Jak na to?

Přidejte zátěž

Posilování s vlastní váhou je skvělým cvičením, ale s činkami budete mít lepší výsledky v kratším čase a svaly se posilují více efektivně. Pořiďte si proto domů činky, jeden pár lehčí a druhý těžší. Používejte je minimálně 5 minut denně. Krátké, ale opravdu velmi intenzivní cvičení je mnohem účinnější než dlouhé a méně náročné cvičení. Pokud v mobilu nebo na chytrých hodinkách sledujte, kolik kroků jste za den zvládli, k hubnutí tukových zásob vám stačí 10 000 kroků denně.

Kardio vás nespasí

I když je kardio cvičení skvělé pro pálení kalorií a hubnutí, statistiky dokazují, že se po něm v příštích čtyřiadvaceti hodinách zcela přirozeně méně hýbeme. Když jdeme ráno běhat, odpoledne už se nám do pohybu nechce, ani když jde jen o cestu z práce domů. Důvodem je únava a takzvaně těžké nohy. Ve výsledku pak kardio cvičení nemá až tak velký účinek. Kardio berte spíše jako bonus navíc a nevzdávejte se ostatního a běžného pohybu. Takže choďte více po schodech, častěji pěšky a pokud můžete, neseďte a hýbejte se.

Náš tip:

Znáte firmy, kde se konají porady během procházek, u pracovních stolů se stojí a součástí pracoviště jsou herny a fitka? Nechte se inspirovat. U kopírky si dejte 10 dřepů, na toaletu jděte svižným krokem a budete spalovat po celý den. Občas se prostě svižněji pohněte. Právě tak se lépe zbavíte posledních stagnujících kilogramů. Někdy jsou v zaměstnání i místnosti, kde si můžete zdřímnout.

Dejte si dvacet

Ano, tato rada je opravdu účinná. Nedostatek spánku zvyšuje chuť k jídlu, nevyspalé a vyčerpané tělo vyžaduje přísun energie a vede k nadbytku přijímaných kalorií. Dopřejte si minimálně 7 až 8,5 hodin spánku denně. Pokud se vám to nedaří, dopřejte si půlhodiny pauzu na šlofíka. Krátký spánek postačí k tomu, abyste znovu nabrali sílu. To už pochopili i někteří zaměstnavatelé a v kancelářích mívají místa, kde si zaměstnanci mohou odpočinout a nabít se čerstvou energií. Zvýší se výkonnost a sílu naberou i svaly, které během spánku skutečně důkladně odpočívají a regenerují. Pauzu si dopřejte brzy odpoledne a neprotahujte ji na víc než půl hodiny, jinak budete ještě unavenější a budete mít problém usnout večer.

Příroda lepší než elektronika

Každý den se minimálně na hodinu odpojte od elektroniky a všech přístrojů. Díky tomu budete totiž mnohem aktivnější, obzvláště pokud tento čas aktivně využijete. Jděte na rychlou procházku, dejte si trénink, jděte si zaplavat nebo si zajděte do sauny, vířivky či na masáž. Nezabývejte se neustálým brouzdáním na sociálních sítích a častým kontrolováním e-mailů či zpráv. Nemáte odvahu? Nainstalujte si aplikaci Freedom, která vám zakáže připojení k internetu až na 8 hodin. Pak se tento čas naučte opravdu smysluplně využít.

dieta

Proč zdravé tuky

Podstatou hubnutí je nižší příjem kalorií, než kolik dokážeme spálit. I proto jdou poslední kilogramy tak ztuha dolu. Vybírejte si jídlo, které vás zasytí a dodá energii. Rozhodně se nevyhýbejte tukům. Bez nich budete mít stále hlad. Tuk zpomaluje trávení a zůstanete déle sytí. Uvolní se glukóza do krevního řečiště, hladina inzulinu zůstane nízká a organismus uvolňuje uložené tuky. Přidáním tuku do jídelníčku zpomalíte odbourávání sacharidů a urychlíte metabolismus i spalování. Dejte tělu dostatek tuku v potravě a tělo se rádo zbaví svých uložených zásob. Esenciální mastné kyseliny čerpejte z ořechů, semínek, ryb i avokáda.

Úspěšně k cíli

Určete si, čeho chcete dosáhnout a kdy. Mějte svůj plán neustále denně na očích. Pak si rozmyslíte, než vynecháte další plánovaný trénink nebo si dáte čokoládu. Díky jasně danému datu se vám ihned vždy vybaví možné důsledky vašeho rozhodnutí. S každým hříchem se dosažení vašeho vysněného cíle posouvá na neurčito. Výsledek vám bude tou pravou odměnou. Chce to preciznost, důslednost, pravidelnost, silnou vůli a nepolevit!

Zapojit se do komentování