Hubnutí po porodu

S porodem dítěte většinou začíná nejkrásnější období našeho života. Starosti s miminkem většině ženám neumožňují myslet na svou váhu, ale s postupem času každou ženu tyto problémy dostihnou. Jak dítě roste, žena má najednou více času sama na sebe a množství přebývajících kilogramů jí začíná vadit. Co tedy dělat pro to, aby se váha ženy po porodu alespoň trochu přiblížila té před porodem, a aby žena neohrozila život svého dítěte (když ještě kojí)?

Základní informace o hubnutí po porodu

Hubnutí po porodu by se nemělo nijak uspěchat. Devět měsíců ve vašem břiše rostlo dítě, takže minimálně dalších devět bude trvat, než se vrátíte na svou vlastní váhu. Pokud budete držet drastické diety a hladovět, můžete při kojení ohrozit to nejcennější, co máte – své dítě. I když jste před porodem nabrala jen pár kilogramů, je jasné, že je budete chtít shodit. Optimální je po porodu zhubnout maximálně dvě kila za měsíc. Když však zvolíte drastickou dietu, dochází ke zvýšenému odbourávání tukových buněk, které se dostávají do mateřského mléka. Jsou v nich všechny toxické látky, které se zde nahromadily během celého vašeho života.

Známým faktem je, že ženy po porodu hubnou i samovolně. Ať už je to stresem díky péči o dítě nebo přirozeným průběhem. V průběhu prvního půl roku zhubnete 0,5 až 1 kilogram za měsíc, s větší nadváhou dokonce i dva. Nejlepším obdobím, kdy se pořádně pustit do hubnutí, je až skončíte s kojením. Malé procento žen dokonce už nikdy nezhubne a svou váhu si po porodu ještě zvýší.

Doporučované potraviny pro hubnutí

Nejlepší je do svého jídelníčku zařadit hodně zeleniny. Měly byste dbát na omezování večeří a zbytečně se večer necpat. Hodně důležitý je také přísun bílkovin, vitamínů a minerálů. Pro opravdu efektivní a správné hubnutí po porodu, se doporučuje vyhledat pomoct odborníků.

Denní příděl kilojoulů by měl být nad 6500 Kj u kojící ženy. Když ale kojit přestanete, myslete hlavně na dostatečný příjem vápníku a bílkovin. Denní příjem by měl být okolo 5000 Kj, pokud tedy chcete zhubnout, a měli by jste jíst asi šestkrát denně po malých porcích.

Cvičení

Všeho moc škodí, a tak i na frekvenci cvičení by si ženy po porodu měly dávat pozor. Pokud budete každý den cvičit intenzivně, v krvi se vám může zvýšit kyselina mléčná a organismus se začne překyselovat. Opět budete čelit tomu problému, že se škodlivé látky dostanou do mléka a dítě může odmítat kojit.

Ze začátku je vhodné volit spíše posilovací cvičení. Dobré je cvičit pilates, powerjógu nebo navštěvovat posilovnu a soustředit se na každou partii zvlášť.

Zapojit se do komentování