Zkuste tyto Vánoce něco jiného – štědrovečerní večeři zdravě!

Tradiční štědrovečerní večeře, která se nejčastěji skládá z rybí polévky, křenové rolky, kapra, bramborového salátu a nějakého aperitivu, má ke zdravému jídlu hodně daleko. Kapra většina domácností smaží na oleji, do salátu se přidává tuna majonézy a k tomu se ještě pojídá cukroví.

I když si mnoho z nás říká, že taková večeře je jen jednou ročně, sváteční čas je plný přejídání. Štědrovečerní večeří rozhodně nekončí. Proto zkuste některá jídla odlehčit, aby vám pak nebylo u rozbalování dárků špatně.

Dietní bramborový salát

Do bramborového salátu se tradičně dává mnoho zeleniny, takže pokud tuto složku poněkud zanedbáváte, zkuste se na ni tentokrát soustředit. Uberte brambory a majonézu zcela nahraďte bílým jogurtem s trochou bylinek. Nepřidávejte do něj ani salám, uvidíte, že salát bude chutnat skoro stejně a vy z něj budete mít daleko lepší pocit.

Kapr v troubě

Jestliže si na Vánoce dopřáváte kapra, nebo nějakou jinou rybu, určitě ji připravujete na pánvi s olejem. Zdravější verze není nijak těžká, prostě rybu ogrilujete a nebo připravíte přírodním způsobem. Skvělým tipem na zdravější přípravu kapra je i použití trouby. Pokud chcete přeci jen připravit rybu na pánvi, zkuste dát co nejméně oleje.

Cukroví

Je jasné, že Vánoce jsou s cukrovím spojeny téměř nerozlučně. Nemusíte se na něj jen toužebně dívat a nedat si ho. Kontrolujte však, abyste se jím nepřejídali večer a během dne si vezměte vždy jeden nebo dva kousky. Cukroví lze také odlehčit použitím méně cukru, můžete ho vyměnit za hnědý, nebo zkusit špaldovou mouku. Místo uzobávání vánočky nebo vanilkových rohlíčků proložte jídla sušeným ovocem.

DALŠÍ TIP! Nepřidávejte do polévky osmažené krutony!

,,,

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *