Co všechno bolí od krční páteře?

Trápí vás bolesti hlavy, ucha nebo problémy se zrakem? Vaše problémy mohou mít společného původce. Krční páteř totiž dokáže člověka pořádně rozházet.

Krční páteř vždy byla nejvíce namáhanou částí páteře. My ji to však dnešním životním stylem rozhodně neulehčujeme, ba naopak. Na krční páteř působí nepříznivě jak sezení u počítače a nedostatek pohybu, tak například jízda autem nebo dlouhodobé spaní na břiše.

Strastiplná cesta k diagnóze

Největším problémem je potom odhalení krční páteře jako původce problémů. Jelikož příznaky se často zdají být nesouvisející a dnešní medicína bohužel řeší spíše jen konkrétní důsledky a nemoc nevidí celostně, může to trvat dlouhé měsíce, než některý z lékařů pošle pacienta na neurologii. To už je ale nemocný ve velkém psychickém napětí z neustálých bolestí a neustálého chození “po doktorech”, což samo o sobě může způsobit nemoci další.

To, že se dostanete na neurologii, však ještě neznamená, že máte vyhráno. Lékař vám předepíše rehabilitace, na které si ale většinou opět budete muset několik měsíců počkat. Pravděpodobně vám doporučí také nějaké ty léky na bolest, což ale bolesti nevyřeší, pouze utlumí.

Nepodlehněte

Jak už bylo naznačeno v úvodu, krční páteř dokáže způsobit bolesti a nepříjemnosti různého druhu. Netypická bolest hlavytlak v uchu nebo za očimarozostřené vidění nebo i problémy s dechem. Jak proti tomu bojovat? Nejdůležitějším, a to v každé nemoci, je pozitivní myšlení. Zkuste si třeba každý den před spaním představovat, jak problémy mizí. Budete se divit, ale psychika dělá skutečně mnoho. To ale není vše, co pro sebe můžete udělat. Při sezení u počítače si nezapomínejte krk občas protáhnout.

Článek o tom, jaké cviky nejlépe provozovat najdete na stránkách . Protahování se během práce je ale minimum, co musíte dělat, abyste se bolestí zbavili. Výborným způsobem, jak osvěžit tělo i mysl, je jóga. Proč i mysl? Mnozí odborníci, kteří se zabývají lidskou duší, se domnívají, že bolest krční páteře může naznačovat, že si toho na sebe zkrátka nakládáte příliš. O dalších možnostech cvičení se poraďte se svým lékařem, ale obecně se dá tvrdit, že vždy je lepší cvičit, než sedět doma na gauči. Pozor si dejte pouze na posilování, které by mohlo vašim zádům ještě uškodit.

Je samozřejmě nutné, nechat se důkladně vyšetřit, protože zmiňované příznaky mohou mít i mnohem vážnější příčiny, ale ve velké většině případů se bude jednat o krční páteř. Dočtěte tedy tento článek a vyrazte cvičit!

Podívejte se na video, jak ulevit bolesti hlavy.

Zapojit se do komentování