Káva a hubnutí. Jak to jde dohromady?

Jistě si se už setkala mnoha články, které pojednávají o tom, zda pít či nepít kávu při hubnutí. Káva totiž na jednu stranu zmírňuje chuť k jídlu a po ránu dokáže nastartovat metabolismus a spalování, ale na druhou stranu nadměrné pití kávy může organismus zatěžovat. V tomto článku se dozvíš, jak pít kávu, aby ti při hubnutí byla pomocníkem. Přečti si v jednom z našich minulých článků více informací o zelené kávě!

Šálek kávy jako start dne

Mnoho lidí by nedokázalo začít den bez šálku kávy. Při některých dietách se doporučuje káva nahradit čajem. Je to ale opravdu nutné? Káva obsahuje kofein, který má výrazný vliv na lidský organismus. Povzbuzuje srdeční činnost, zvyšuje krevní tlak a aktivuje a urychluje metabolismus.

Vedlejším účinkem kofeinu je právě také potlačení chuti k jídlu, což ale neznamená, že si místo snídaně dáš pouze několik šálků kávy. Základem úspěšného hubnutí totiž není přestat jíst, ale dodržovat pravidelný stravovací režim s alespoň pěti menšími jídly denně.

Voda, voda, voda!

Ke každé kávě také vypij alespoň tolik vody, kolik vypiješ kávy. Pokud vypiješ stejné množství vody jako kávy, pak by tvá bilance měla být na nule. Doplníš tak přibližně stejné množství tekutin, o které díky pití kávy přijdeš. Pozor si ale dávej na množství cukru. Nejvhodnější je kávu vůbec nesladit, ale pokud už sladit musíš, zvol raději hnědý cukr. Na běžný šálek by ti však mělo stačit půl kostky cukru.

Káva má na snižovaní váhy opravdu jen minimální vliv. Tento efekt se projeví spíše u lidí, kteří nejsou na konzumací kávy zvyklí, ovšem při pravidelné konzumaci efekt zmizí. Nelze vůbec spoléhat na to, že když budeš pít kávu, tak budeš automaticky hubnout.

Ani odborníci se neshodnou na tom, zda je káva zdravá

Jedna skupina o kávě hovoří jako o škodlivé droze, další zase jako o blahodárné látce povzbuzující organismus. Každopádně opět platí, že nic by se nemělo přehánět. Pravidelná konzumace kofeinu vede k potlačení potřeby spánku, což ve výsledku vede k větší únavě. Takže lidé méně spí a jsou čím dál více unavení a tak pijí ještě větší množství kávy…

V malém množství ale káva vůbec neškodí, naopak může být prospěšná. Existují vědecké studie, které dokazují, že lidé, kteří pijí nejméně jeden šálek kávy denně, mají až od 35% nižší pravděpodobnost vzniku Parkinsonovy choroby a to samé platí i pro Alzheimerovu nemoc.

Také si nedovedeš představit den bez šálku kávy? Kolik jich denně vypiješ?

,,,

One comment on “Káva a hubnutí. Jak to jde dohromady?”

  1. […] tuků i bílkovin (kysané mléčné výrobky, tvrdé sýry, vejce, šunka). Jak už jsme psali v minulém článku, kávu si ke snídani dopřát můžeš, dej si však pozor na to, abys zároveň vypila i stejné […]

Comments are closed.

banner-300x250-e

banner-300x250-e