Jak často cvičit, aby to bylo vidět

V každém článku se dočteš něco jiného. V jednom se máš cvičení věnovat 30 minut v dalším zase 20. V jednom máš cvičit každý den, v dalším 3x týdně. My ti poradíme, kolik bys měla cvičení věnovat času, aby bylo opravdu účinné.

Aerobní pohyb – alespoň 30 minut denně

Pokud se chceš zbavit tukových zásob, bude potřeba, abys cvičení alespoň tu půlhodinku věnovala. Přesně takový čas totiž trvá, než se v organismu rozpohybuje spalování tuku.

Trenér Radek Mirovský doporučuje aerobní činnosti jako je běh, rotoped, orbitrek nebo svižná chůze. Tyto pohyby totiž nutí metabolismus využívat tuk. Čím častěji budeš tyto činnosti dělat tím lépe. Jak vidíš stačí ti půlhodinka denně. Je však důležité, cvičit opravdu poctivě a intenzivně – 30 minut není nic tak strašného, takže do toho dej všechno.

Samozřejmě zase není naším cílem se strhat. Takže je dobré začínat pomaleji a po pár minutách zrychlit, abys svůj organismus hned nezahltila, ale zatěžovala ho postupně.

Zpevňování – 20 minut

Pokud ti nejde vyloženě o zhubnutí jako spíše o zpevnění těla, bude ti stačit i méně než 30 minut. Pokud chceš zpevnit jen určitou část svého těla, neudělej jednu obrovskou chybu a tou je, že budeš cvičit jen na to. Je důležité zvolit správnou kombinaci funkčního posilování a k tomu správný jídelníček.

Ať už jsou tvoje důvody ke cvičení jakékoliv, musíš počítat s tím, že výsledky se nedostaví ze dne na den a je proto nutnné u cvičení vytvat. Pokud si jednou za měsíc zajdeš do posilovny, nesmíš se divit, že to nemá žádné účinky.

Nakonec je potřeba říct, že každá z Vás má jiný výchozí bod, takže někomu 20 minutek cvičení stačí a někdo prostě potřebuje víc. Neohlížej se tedy na to, jak dlouho cvičí tvoje kamarádky a cvič podle svého uvážení nebo se poraď s odborníkem.

Tady se třeba podívej na kardio, které je delší než 30 minut.

Snažíš se cvičit pravidelně? Kolik času cvičení věnuješ?

Zapojit se do komentování